Arts i lletres   |   Cites  |   Ciència i Tecnologia   |   General   |   Humor   |   Música

7 d’abr. 2010

S'enlaira el primer avió solar

El primer avió alimentat només amb energia solar s'ha enlairat aquest matí de l'aeròdrom militar de Payerne, a l'oest de Suïssa, i ha fet el seu primer vol de llarga durada. L'aparell fa uns 63 metres de llarg, unes dimensions similars a un Airbus A340, tot i que pesa poc més que un cotxe: uns 1.600 quilos. Les ales estan recobertes amb unes 12.000 cèl·lules fotovoltaiques que alimenten els quatre motors elèctrics de l'aparell, i que permeten carregar-ne les bateries de liti. Aquest primer vol ha estat dirigit per comprovar el comportament de l'avió, creat per l'empresa Solar Impulse. Després d'unes quantes proves més, es preveu que aquest any farà la volta al món.


Font: 3cat24.cat

2 comentaris:

Alasanid ha dit...

Molt interessant.

Mirant una mica he trobat que el promotor és membre de la família Piccard... Tota una família d'aventurers!

Pel que fa al latex... jo també vaig tenir problemes, em sortien uns quadres d'error, al final vaig optar per copiar de nou el codi. Com a mínim a tu se't mostra el text...

Tariq Porter ha dit...

Yeral!
Bueno, l'altre dia et queixaves que no comentava. Salut i que sàpigues que aquí comença la meva vida en un blog de pisos.

Salut!